Η αλλαγή της Google: Από μηχανή αναζήτησης σε ΑΙ (Magi) – Επιπτώσεις στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου

Το ρομπότ της Google

Σκεφτήκατε ποτέ τι θα γινόταν αν η Google αποφάσιζε να χρησιμοποιήσει ένα μοντέλο όπως το GPT-3 αντί για τη μηχανή αναζήτησής της και πώς αυτό θα επηρέαζε τα οργανικά αποτελέσματα και κατά επέκταση τα ηλεκτρονικά καταστήματα;

Η Google είναι γνωστή για την προηγμένη μηχανή αναζήτησής της που βασίζεται σε αλγόριθμους και δεδομένα για να παρέχει ακριβή και σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης στους χρήστες της. Ωστόσο, αν αποφάσιζε να χρησιμοποιήσει ένα μοντέλο όπως το GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3), το οποίο είναι ένα προηγμένο νευρωνικό δίκτυο που βασίζεται στη φυσική γλώσσα, αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και συνεπώς στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η απόφαση έχει ήδη παρθεί.

Οι ανταγωνιστές τεχνητής νοημοσύνης, όπως το νέο Bing, γίνονται γρήγορα ο πιο σοβαρός ανταγωνιστής της επιχείρησης αναζήτησης της Google στα τελευταία 25 χρόνια, και ως απάντηση, η Google αγωνίζεται να χτίσει έναν ολοκαίνουργιο μηχανισμό αναζήτησης με τη χρήση της τεχνολογίας. Επίσης, αναβαθμίζει τον υπάρχοντα μηχανισμό με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξετάστηκαν από την εφημερίδα The Times.

Η Google, όπως αναφέρεται επίσης, αναπτύσσει ένα εύρος άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένου ενός δημιουργού εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη με την ονομασία GIFI, ενός συστήματος μάθησης γλώσσας με την ονομασία Tivoli Tutor, και μιας δυνατότητας με την ονομασία Searchalong, που θα ενσωματώνει ένα chat-bot στον περιηγητή Chrome της Google για να απαντάει σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την τρέχουσα ιστοσελίδα. Αυτό είναι παρόμοιο με το πλαϊνό παράθυρο τεχνητής νοημοσύνης του Microsoft Bing για τον περιηγητή Edge.

Πως θα άλλαζε την κατάσταση;

Ένα μοντέλο όπως το GPT-3 μπορεί να παρέχει προβλέψεις και προτάσεις που βασίζονται στο περιεχόμενο του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς οι χρήστες θα λαμβάνουν προτάσεις και απαντήσεις που προέρχονται από το μοντέλο GPT-3. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεταβολές στη σειρά και την προβολή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθώς το μοντέλο θα παρέχει περισσότερο προκατειλημμένες προτάσεις βασισμένες στο περιεχόμενο του διαδικτύου.

Επιπλέον, το GPT-3 μπορεί να δημιουργήσει προϊόντα περιεχομένου, όπως άρθρα ή κριτικές προϊόντων, και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την προβολή των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Για παράδειγμα, αν το μοντέλο προτείνει προϊόντα με βάση το περιεχόμενο που έχει “μάθει” από το διαδίκτυο, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις προτιμήσεις και τις αγορές των καταναλωτών.

Ποιές θα ήταν οι προκλήσεις της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης;

Ωστόσο, πρέπει να ληφθούν υπόψη και προκλήσεις σε ένα τέτοιο σενάριο. Το GPT-3 είναι ένα μοντέλο που παράγει περιεχόμενο βασισμένο στα δεδομένα που έχει εκπαιδευτεί, αλλά δεν έχει την ικανότητα να αξιολογήσει την αξιοπιστία και την ακρίβεια των πληροφοριών που χρησιμοποιεί ή να αποφανθεί για το αν αυτές είναι αξιόπιστες ή ακριβείς. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραπλανητικά αποτελέσματα ή λανθασμένα συμπεράσματα.

Επιπλέον, το GPT-3 είναι ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο και δεν διαθέτει ανθρώπινη κρίση, κριτική σκέψη ή ηθικούς περιορισμούς. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή περιεχομένου που μπορεί να είναι ανάρμοστο, προκλητικό ή αντίθετο προς τις αξίες και τις ηθικές αρχές της κοινωνίας.

Συνολικά, η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει προκλήσεις και ευκαιρίες στον τρόπο που αλληλεπιδρά με τον κόσμο του διαδικτύου. Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις και να επιδιωχθεί η υπεύθυνη χρήση τέτοιων τεχνολογιών, με σεβασμό προς την αξιοπιστία των πληροφοριών, την ιδιωτικότητα των χρηστών και τους ηθικούς περιορισμούς.